A második héten tanult anyagok összegzése
Befejeződött a tanfolyam. A csoport elbúcsúzott Teresától, a második tanártól is. Megbeszéltük a luxemburgi kollégákkal, hogy ha Magyarországra jönnek, jelentkeznek, mert szívesen megmutatom nekik Budapestet, és megszervezzük számukra az iskolánkban az óralátogatásokat. Továbbá elkészült a csoportfénykép a második hétről is.
Na de a lényeg, hogy mit tanultunk.
Az órarendünk a második héten ez volt:
Course
Schedule
There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching
and Student Learning
|
|
Day
|
Topics
|
Monday
|
Introductions, Logistics, Connect student devices to WIFI
|
Trello
|
|
Tuesday
|
Socrative
Google Classroom
Class Dojo
Plickers
|
Wednesday
|
EdPuzzle
EDMODO
some useful websites
Lyrics Training
|
Thursday
|
Interland
Google Forms
Intro to Google Sheets
Kahoot
Quizlet
|
Friday
|
Readtheory
OneNote
HP Reveal
Google Arts & Culture
AUP
TED Talk – Ken Robinson
|
Nézzük egy kicsit
részletesebben:
A Trello egy olyan
rendszerező felület, ahol a tanár vagy egy csoport közösen gyűjtheti,
rendszerezheti az anyagait. A Trello Inspirationben megtalálhatóak mások
munkái. Ezekből ötleteket meríthetünk, vagy le is másolhatjuk a magunk
felületére. Bátran használhatjuk. Létrehozhatunk egy csoportoldalt (Teampage),
ide meghívhatok tagokat, és akkor azt is látni fogom, hogy ki mit csinál.
A Socrative
segítségével a tanulók beléphetnek a tanár virtuális osztálytermébe, és a tanár
által készített feladatsorokat oldhatják meg. A feladatsorok (quizzes) álhatnak
feleletválasztós, igaz-hamis, vagy nyílt végű kérdésekből, ahol a diák saját
szavaival fogja megfogalmazni a választ. Ez utóbbi esetben a tanár át kell,
hogy nézze a válaszokat, mert itt nemigen lehetséges automatikus kiértékelés.
A Google Classroom
segítségével a tanár feladatokat adhat fel az osztálya tagjai számára.
A Class Dojo főleg
kisiskolások számára lehet élvezetes. A tanár úgy adhat fel feladatokat, hogy
akár a szülőket is bevonhatja, így azok láthatják, hogy a gyerekek hogyan
teljesítenek. A Toolkitben lévő dolgok akkor is használhatóak, ha
egyébként nem adok feladatokat, például a zajszintmérő (noise meter), az
óra (timer), a random segítségével kiválaszthatunk tanulókat, ha
nincs önként jelentkező. Csoportalakításhoz használható a group maker, és
különböző zenék közül választhatunk (music).
A Plickers segítségével a tanulók úgy oldhatnak
meg feladatokat, hogy nekik maguknak nincs is semmilyen készülékük. A tanár vetíti
ki a kérdéseket és a tanulók egy QR kódhoz hasonló ábrát mutatnak fel a
megfelelő irányban. A tanár a telefonjával végigpásztáz a felmutatott kódokon
és azonnal látja, jó e a kapott válasz, valamint a gépén megjelenik a
statisztika a válaszokról, a tanulókról.
Az EdPuzzle segítségével egy kész YouTube
videóhoz feladatokat készíthetünk. Lerövidíthetem a videót, lecserélhetem a
hangot, a szöveget alatta, bárhol megállíthatom a filmet, ahol kérdést iktathatok
be. Ez lehet audio kérdés, feleletválasztós, nyíltvégű. A válaszokhoz megjegyzéseket
is megadhatok előre.
Az Edmodoban
osztályokat hozhatunk létre és számukra feladatokat jelölhetünk ki,
vetélkedőket játszhatnak (feleletválasztós, nyíltvégű és igaz-hamis
jellegűeket).
A toporopa.eu
felületen földrajzi vetélkedő játszható le.
A bbcsfx.acropolis.org.uk
honlapon több, mint 16.000 soundeffect található. Ezek letölthetők, és
bátran használhatjuk őket kisfilm készítéséhez.
Az Images.google.com/hosted/life
oldalon a Life magazin régi fotói vannak. Ezeket használhatjuk például a
történelem oktatásához.
A beautifulchemistry.net
honlapon gyönyörű felvételeket és képeket találunk kémiai elemekről.
A Lyrics Training segítségével a tanulók négy szinten
gyakorolhatják a dalok szövegének a megértését (beginner, intermediate,
advanced, expert). A sláger szövegével tanítja a nyelvet: lehet feleletválasztós,
vagy beírós.
A Lyrics
editorral magunk keresünk a neten szöveget a YouTube videóhoz, és feladatot
kreálhatunk hozzá a csoportunk szintjének megfelelően.
Az Interlandon egy
sor főleg kisgyermekeknek való ingyenes játék van, de csak angol nyelven. Ha a
kicsik figyelmét erre a honlapra irányítják a szülők, akkor biztosak lehetnek
benne, hogy a gyermekük csak az életkoruknak megfelelő, biztonságos dolgokkal
találkoznak.
A Google Forms (űrlapok) alkalmasak arra, hogy
felmérést készítsünk, vagy hogy vetélkedőket csináljunk a tanulóinknak: feleletválasztós,
nyíltvégű és igaz-hamis jellegűeket, valamint a válasz jelölhető egy lineáris
skálán, vagy feleletválasztós rácsban. A tanár, illetve a feladatsor
összeállítója megadhatja, hogy hány pontot érjen a válasz, és azt is
beállíthatja, át lehet-e ugrani a válaszadást, vagy kötelezően kitöltendő.
A Kahoot vetélkedő készítése és lejátszása az
osztályban nagyon motiváló lehet, de nem kell mindig elölről kezdenünk mindent.
Ha találunk egy már kész Kahoot kvízt, amely alkalmas lehet a
csoportunknak, akkor azt duplikálva (duplicate) berakja a mi kvízeink
közé. Ekkor azt már tudjuk mi is szerkeszteni.
A Quizlet arra
alkalmas, hogy feladatokat készítsünk a tanulóknak, amelyeket ők otthon,
egyénileg a saját tempójukban oldhatnak meg. Először megtanítja, begyakoroltatja
az anyagot (kép – definíció vagy jelentés), azután az írás és a betűzés (hallás
utáni leírás), majd a teszt következik. A tanulók eredményét a tesztben a tanár
is nyomon követheti. Létrehozhatunk a Quizletben osztályokat, és a
feladatsorokat mappákban csoportosíthatjuk.
A Quizlet
legizgalmasabb formája, amelyet eddig még nem ismertem, a Live
csapatverseny. A tanulók bejelentkeznek és a program véletlenszerűen négyfős csoportokba
rendezi őket. A kérdések mindegyik csapattag telefonján megjelennek, de a jó
válasz csak a négy fő közül egy tanuló telefonján lesz olvasható. Neki kell a
helyes válaszra kattintania. A csoport a többi csoporttal versenyez.
A Readtheory oldalon a tanulók olvasási és szövegértési
képességét fejleszthetjük. Először egy nyolc szövegrészletből álló tesztet old
meg a tanuló, hogy annak eredménye alapján a program számára a megfelelő
nehézségű szövegeket adja majd. Ezután a tanuló már a szintjének megfelelő
szövegeken gyakorol, amelyek eredményét a tanár is látja.
A OneNote használatához Microsoft bejelentkezés
szükséges, majd egy A4-es oldalon dolgozhatunk, de nem csak föntről lefelé,
balról jobbra gépelhetünk, hanem szövegdobozokban bárhová a lapon, akár kézírással
is. Képeket, hivatkozásokat és videókat is beilleszthetünk a lapra bárhova. Az immersive
reader fel is olvassa a szöveget.
A HP Reveal
segítségével egy kép „mögé” egy másik képet vagy egy videót helyezhetek el.
Múzeumokban lehet hasonlókat látni. A látogató a telefonjával a HP reveal
segítségével beszkenneli a tárgyat, és megjelenik a kijelzőn az extra
információ, egy másik kép vagy egy videó.
A Google Arts
& Culture lehetővé teszi számunkra, hogy az
otthonunkból tanulmányozhassuk a múzeumok anyagait. Rákereshetünk a kiállítóhelyre, de kereshetünk az alkotók neve szerint is.
A Nearby-ra
kattintva Google maps-en kiadja, hogy hol van múzeum a közelben. Van
olyan hely is, ahol 3D-s sétát is tehetünk.
A második héten volt némi átfedés az első hét anyagával, de sokszor további funkciókat ismertem meg az app használatához, vagy ha nem is, sikerült jobban begyakorolnom a feladatsort. Íly módon talán nem volt baj, hogy az iskola nem hangolta össze a két hét anyagát, a két tanár által kínáltakat.
Comments
Post a Comment