A második héten tanult anyagok összegzése


Befejeződött a tanfolyam. A csoport elbúcsúzott Teresától, a második tanártól is. Megbeszéltük a luxemburgi kollégákkal, hogy ha Magyarországra jönnek, jelentkeznek, mert szívesen megmutatom nekik Budapestet, és megszervezzük számukra az iskolánkban az óralátogatásokat. Továbbá elkészült a csoportfénykép a második hétről is.


Na de a lényeg, hogy mit tanultunk.

Az órarendünk a második héten ez volt:

Course Schedule
There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning
Day
Topics
Monday
Introductions, Logistics, Connect student devices to WIFI
Trello
Tuesday
Socrative
Google Classroom
Class Dojo
Plickers
Wednesday
EdPuzzle
EDMODO
some useful websites
Lyrics Training
Thursday
Interland
Google Forms
Intro to Google Sheets
Kahoot
Quizlet
Friday
Readtheory
OneNote
HP Reveal
Google Arts & Culture
AUP 
TED Talk – Ken Robinson

Nézzük egy kicsit részletesebben:

A Trello egy olyan rendszerező felület, ahol a tanár vagy egy csoport közösen gyűjtheti, rendszerezheti az anyagait. A Trello Inspirationben megtalálhatóak mások munkái. Ezekből ötleteket meríthetünk, vagy le is másolhatjuk a magunk felületére. Bátran használhatjuk. Létrehozhatunk egy csoportoldalt (Teampage), ide meghívhatok tagokat, és akkor azt is látni fogom, hogy ki mit csinál.

A Socrative segítségével a tanulók beléphetnek a tanár virtuális osztálytermébe, és a tanár által készített feladatsorokat oldhatják meg. A feladatsorok (quizzes) álhatnak feleletválasztós, igaz-hamis, vagy nyílt végű kérdésekből, ahol a diák saját szavaival fogja megfogalmazni a választ. Ez utóbbi esetben a tanár át kell, hogy nézze a válaszokat, mert itt nemigen lehetséges automatikus kiértékelés.

A Google Classroom segítségével a tanár feladatokat adhat fel az osztálya tagjai számára.

A Class Dojo főleg kisiskolások számára lehet élvezetes. A tanár úgy adhat fel feladatokat, hogy akár a szülőket is bevonhatja, így azok láthatják, hogy a gyerekek hogyan teljesítenek. A Toolkitben lévő dolgok akkor is használhatóak, ha egyébként nem adok feladatokat, például a zajszintmérő (noise meter), az óra (timer), a random segítségével kiválaszthatunk tanulókat, ha nincs önként jelentkező. Csoportalakításhoz használható a group maker, és különböző zenék közül választhatunk (music).

A Plickers segítségével a tanulók úgy oldhatnak meg feladatokat, hogy nekik maguknak nincs is semmilyen készülékük. A tanár vetíti ki a kérdéseket és a tanulók egy QR kódhoz hasonló ábrát mutatnak fel a megfelelő irányban. A tanár a telefonjával végigpásztáz a felmutatott kódokon és azonnal látja, jó e a kapott válasz, valamint a gépén megjelenik a statisztika a válaszokról, a tanulókról.

Az EdPuzzle segítségével egy kész YouTube videóhoz feladatokat készíthetünk. Lerövidíthetem a videót, lecserélhetem a hangot, a szöveget alatta, bárhol megállíthatom a filmet, ahol kérdést iktathatok be. Ez lehet audio kérdés, feleletválasztós, nyíltvégű. A válaszokhoz megjegyzéseket is megadhatok előre.

Az Edmodoban osztályokat hozhatunk létre és számukra feladatokat jelölhetünk ki, vetélkedőket játszhatnak (feleletválasztós, nyíltvégű és igaz-hamis jellegűeket).

A toporopa.eu felületen földrajzi vetélkedő játszható le.

A bbcsfx.acropolis.org.uk honlapon több, mint 16.000 soundeffect található. Ezek letölthetők, és bátran használhatjuk őket kisfilm készítéséhez.

Az Images.google.com/hosted/life oldalon a Life magazin régi fotói vannak. Ezeket használhatjuk például a történelem oktatásához.

A beautifulchemistry.net honlapon gyönyörű felvételeket és képeket találunk kémiai elemekről.

A Lyrics Training segítségével a tanulók négy szinten gyakorolhatják a dalok szövegének a megértését (beginner, intermediate, advanced, expert). A sláger szövegével tanítja a nyelvet: lehet feleletválasztós, vagy beírós.

A Lyrics editorral magunk keresünk a neten szöveget a YouTube videóhoz, és feladatot kreálhatunk hozzá a csoportunk szintjének megfelelően.  

Az Interlandon egy sor főleg kisgyermekeknek való ingyenes játék van, de csak angol nyelven. Ha a kicsik figyelmét erre a honlapra irányítják a szülők, akkor biztosak lehetnek benne, hogy a gyermekük csak az életkoruknak megfelelő, biztonságos dolgokkal találkoznak.

A Google Forms (űrlapok) alkalmasak arra, hogy felmérést készítsünk, vagy hogy vetélkedőket csináljunk a tanulóinknak: feleletválasztós, nyíltvégű és igaz-hamis jellegűeket, valamint a válasz jelölhető egy lineáris skálán, vagy feleletválasztós rácsban. A tanár, illetve a feladatsor összeállítója megadhatja, hogy hány pontot érjen a válasz, és azt is beállíthatja, át lehet-e ugrani a válaszadást, vagy kötelezően kitöltendő.

A Kahoot vetélkedő készítése és lejátszása az osztályban nagyon motiváló lehet, de nem kell mindig elölről kezdenünk mindent. Ha találunk egy már kész Kahoot kvízt, amely alkalmas lehet a csoportunknak, akkor azt duplikálva (duplicate) berakja a mi kvízeink közé. Ekkor azt már tudjuk mi is szerkeszteni.

A Quizlet arra alkalmas, hogy feladatokat készítsünk a tanulóknak, amelyeket ők otthon, egyénileg a saját tempójukban oldhatnak meg. Először megtanítja, begyakoroltatja az anyagot (kép – definíció vagy jelentés), azután az írás és a betűzés (hallás utáni leírás), majd a teszt következik. A tanulók eredményét a tesztben a tanár is nyomon követheti. Létrehozhatunk a Quizletben osztályokat, és a feladatsorokat mappákban csoportosíthatjuk.

A Quizlet legizgalmasabb formája, amelyet eddig még nem ismertem, a Live csapatverseny. A tanulók bejelentkeznek és a program véletlenszerűen négyfős csoportokba rendezi őket. A kérdések mindegyik csapattag telefonján megjelennek, de a jó válasz csak a négy fő közül egy tanuló telefonján lesz olvasható. Neki kell a helyes válaszra kattintania. A csoport a többi csoporttal versenyez.

A Readtheory oldalon a tanulók olvasási és szövegértési képességét fejleszthetjük. Először egy nyolc szövegrészletből álló tesztet old meg a tanuló, hogy annak eredménye alapján a program számára a megfelelő nehézségű szövegeket adja majd. Ezután a tanuló már a szintjének megfelelő szövegeken gyakorol, amelyek eredményét a tanár is látja.

A OneNote használatához Microsoft bejelentkezés szükséges, majd egy A4-es oldalon dolgozhatunk, de nem csak föntről lefelé, balról jobbra gépelhetünk, hanem szövegdobozokban bárhová a lapon, akár kézírással is. Képeket, hivatkozásokat és videókat is beilleszthetünk a lapra bárhova. Az immersive reader fel is olvassa a szöveget.

A HP Reveal segítségével egy kép „mögé” egy másik képet vagy egy videót helyezhetek el. Múzeumokban lehet hasonlókat látni. A látogató a telefonjával a HP reveal segítségével beszkenneli a tárgyat, és megjelenik a kijelzőn az extra információ, egy másik kép vagy egy videó.

A Google Arts & Culture lehetővé teszi számunkra, hogy az otthonunkból tanulmányozhassuk a múzeumok anyagait. Rákereshetünk a kiállítóhelyre, de kereshetünk az alkotók neve szerint is.
A Nearby-ra kattintva Google maps-en kiadja, hogy hol van múzeum a közelben. Van olyan hely is, ahol 3D-s sétát is tehetünk.

A második héten volt némi átfedés az első hét anyagával, de sokszor további funkciókat ismertem meg az app használatához, vagy ha nem is, sikerült jobban begyakorolnom a feladatsort. Íly módon talán nem volt baj, hogy az iskola nem hangolta össze a két hét anyagát, a két tanár által kínáltakat.


































Comments

Popular posts from this blog

Videót készítettem az írországi élményeimről

Wicklow hegység Nemzeti parkja

Dublin hét percben