Mit is tanultunk eddig?



Nem kértek fel oktatónak, hanem az iskolámat mutatom be a csoporttársaknak.😁


A tanítás második napján vagyunk túl. Vegyük számba, hogy mi mindennel foglalkoztunk. Az órarend ez lett volna az első hétre. Elvileg a változtatás, csak az időpontra vonatkozott.

Hétfőn, az első foglalkozáson (13.30-tól) a csoporttársak megismerkedtek egymással. Tizennégyen vagyunk: egy tanárnő Spanyolországból, négyen Franciaországból (egészen pontosan az Reunion Islandról, Franciaország tengeren túli területéről, volt gyarmatáról), négyen Németországból, egy Szlovéniából, továbbá négyen Magyarországról. Akik egy országból érkeztek, azok sem ismerték egymást. Az oktató Philip dublini. Ő tartja az órákat ezen a héten.

Ezt követte egy megosztó felület, a Slack használata. Eléggé arra használható, amire a Google drive. Ennek az előnyeit még jobban meg kell ismernem.

A második órán megnéztük, meghallgattuk néhány csopottárs prezentációját az iskolájáról. Én is bemutattam az enyémet, de mivel láttam, hogy az előttem lévők az országukat, városukat is bemutatták, improvizáltam. A neten kerestem gyorsan budapesti fotókat, azok kapcsán bemutattam a várost és beszéltem a földrajzáról, történelméről. Lényegileg a képek kapcsán. Pl. Budapest dunai panorámája: a földrajzi elhelyezkedésünk, lakosság száma, stb. Hősök tere fotó: Magyarország történelme dióhéjban, és így tovább. Itt tekinthető meg az eredeti prezentációm.

Egy Kahoot vetélkedő segítségével kaptunk információkat Dublinról. (Mi jó párost alkottunk Katharinával, az egyik német tanárnővel. Persze mi megelőlegeztük, hogy győzni fogunk. A játékba a The winners néven jelentkeztünk be.)

Ezt követően Kahoot vetélkedő szerkesztése volt a feladat. Az nekem nem volt új, mert már tanultam és használtam is. Egy számomra új fajtáját azonban itt ismertem meg. Ez a Challenge, amikor a tanulók a telefonjukra letöltött (kahoot.it) appon maguk játszanak. A tanár felteszi a feladatot a Kahoot játékot megosztó felületre, és a tanulók otthon oldják meg akár házi feladatként is. Később többször is megoldhatják javításképpen.

A második tanítási napon a YouTube megismerésével (szintén Kahoot vetélkedő segítségével), majd a saját csatornánk és playlist létrehozásával kezdtünk. A saját YouTube csatorna előnye, hogy összegyűjthetjük azokat a videókat, zenéket, amelyek minket érdekelnek. Ha külön az oktatási anyagokhoz egy másik Google fiókkal (g-mail címmel) rendelkezünk, akkor minden további nélkül a csatornánkat megoszthatjuk a tanulókkal. Nagy előny, hogy akkor már a tanulók ellenőrzött tartalmakat néznek. Ha pedig feliratkozunk (subscribe), akkor az új tartalmakról is értesítenek minket.

A következő órán: rövid videó megszerkesztése okostelefonon (vágás, filter, zene), majd felrakása a You Tube-ra. Mi csak úgy tesszük fel, hogy az nem kereshető, de ha megadjuk a megosztó linket, akkor bárki megnézheti. 

A napot fotók szerkesztésével zártuk. Ehhez megadott tematika szerint fényképeztünk mobillal vagy tablettel a közelben. Megszerkesztettük az okostelefonon, majd egy közös diasorba tettük fel a net segítségével. (A használt appok: Snapseed és Google Slide. A felület, ahol a közös Google prezentációt készítettük az a tegnap megismert Slack volt.)

Kulturális programjaim délelőtt: National Museum of Ireland Natural History és a National Gallery. Kissé rohanós, mert be kell érkezni az iskolába.

Comments

  1. Nagyszerű fotó, jó lesz a nyitó értekezletre!

    ReplyDelete
  2. Köszönjük Márti az élménybeszámolót! Kedvet kaptam, hogy én is csinálják ilyet. További tartalmas és élménydús napokat kívánok! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

"Be van fejezve a nagy mű..."

Rainbow Revolution

Dublin hét percben